Англия – отношение към всички останали – чистачи

Днес случайно отворих сайта на правителството на страницата касаеща Migrant Workers (иначе казано не-англичани желаещи да се информират за условията и изисквания, за да могат да работят в Англия) и видях ето това.

Много сладко нали?
Дали съзнателно, дали подсъзнателно (малко вероятно), но очевидно правителството на Англия свързва не-англичаните с чистачи и подобна неквалифициарана (и слабо платена) работна ръка.
И тъй като не-англичани са по-голяма част от планетата, интересен начин, по който да гледаш на желаещите да работят в държавата ти.
Стимулиращо, не ще и дума.

Мерси С.

ЪПЪДЕЙТ

Denia коментира твърде точно какъв е проблемът с асоциирането на чужденци с нископлатена работна ръка.

Ами на мен ми се случи, че домоуправителката дойде у нас и ми казва: „Трябва ни чистачка за входа и се присетих, че на първия етаж живее една чужденка – искате ли вие да чистите?“ Та така…

A аз научих един английски виц, който не мога да не ви разкажа.

A Somalian arrives in London as a new immigrant to the UK.
He stops the first person he sees walking down the street and says……..
‘Thank you Mr. British for letting me in this country, giving me housing, money for food, free medical care, free education and no taxes!’
The passer by says, ‘You are mistaken, I am Mexican!’
The man goes on and encounters another passer by. ‘Thank you for having such a beautiful country here in the UK!’
The person says, ‘I not British, I Polish!’
The new arrival walks further, and the next person he sees he stops, shakes his hand and says, ‘Thank you for the wonderful Britain!’
That person puts up his hand and says, ‘I am from Russia, I am not from Britain!’
He finally sees a nice lady and asks, ‘Are you a British?’
She says, ‘No, I am from Africa!’
Puzzled, he asks her, ‘Where are all the British?’
The African lady checks her watch and says …’probably at work’

Противоречащи са снимката и вица, но като цяло поддържат идентично отношение.
Хм.

За Eneya

Happily ever after is SO once upon a time.
This entry was posted in абсурдно, бръмчащи мисли, наоколо and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

26 отговора към Англия – отношение към всички останали – чистачи

  1. doni каза:

    А всъщност не е ли точно така – повечето негри, индийци и други такива да не би да са банкери? Ясно е, че има изключения, но фактите са че повечето чужденци работят нискоквалифицирана работа, като тази на картинката. В което пък няма нищо лошо или обидно. На който не му харесва да се връща в родината, ако там ще му е по-добре :-)

  2. Eneya каза:

    Пич, аз не съм индийка, негърка и „други такива“ (и дори да бях това не означава автоматично, че съм физически и интелектуално неспособна и нямаща образованието и възможностите, да заемам пост от типа на банкер. Също така изключенията тук са с такива пропорции, че думата изключение изобщо не е уместна), аз съм от държава, която е част от ЕС.
    Migrant worker включва в себе си всеки, който не е жител на Англия, включително ЕС.
    Пропускаме леко расисткия ти коментар и посочвам големия розов слон в стаята… Англия приема целия свят като способни да бъдат основно чистачи в границите на Англия.
    При една проверка колко чужденци работят в Англия и какви позиции заемат се появяват съвсем различни резултати, но отношението си е налице.

  3. За работа в тази отвратителна страна Англия (лош климат, лошо заплащане, високи наеми, безумни цени) се натискат най- вече негри, румънци и българи, а тези анамити за нищо друго не стават. Какво искаш ти? Да влезеш в камарата на Лордовете ли? Или да те направят професор в Оксфорд?

  4. Eneya каза:

    *кикот*
    Англия има чудесно заплащане на час, климатът е леко влажен, но адекватността на държавата към него заслужава адмирации, наемите са по-евтини отколкото в България (за студентско общежитие тръгва от 150 паунда на месец, но за 250 имаш прилично жилище с включени разходи), цените също (25 паунда на седмица за сам човек включва целия диапазон от зеленчуци, меса, хляб, витамини и минерали и то без да се ограничаваш).
    Човек може да живее отлично и на много прилично ниво дори с минимална заплата (която тук е 1300 паунда на месец с пълен работен ден, при минимално заплащане от 5.7 паунда на час).
    Така че, извинявай, ама нещо си се объркал жестоко Апостоле.
    Очевидно е, че нямаш представа за разнообразието от представители на различни нации, които живеят тук, но можеш поне да не говориш наизуст, знаеш ли?
    Защо прехвърляш темата към мен обаче? Не говорех за себе си, а за нещо доста по-различно.

    • емигрант каза:

      хайде хайде.. наемите по-евтини от бг??
      нещо си се объркала.
      какви са тези наеми на стаи 150 паунда? на седмица разбирам, но на месец? няма начин.
      25 паунда на седмица е да ядеш само хляб (средно 1.5 паунда) и картофи.
      минимална заплата 1300, аз лично не познавам англичанин (камо ли пък емигрант) с толкова голяма заплата (освен ако не бачкат на минимум 2 места). при 5.7 паунда на час, ако работиш 8 часа това са 8х5 е 44.7х5 дни – 228х 4 седмици – 912.

      масово обаче хората зимат средно по 800 и по-малко заради осигуряване и подобни. като извадиш минимум 400 за наем и сметки и поне 80 на седмица за храна и други разходи, не ти остава абсолютно нищо. просто си покриваш минимума.

      • Eneya каза:

        В Бристол нещата са така, както ги описах. Повечето обяви, които прегледах в интернет, за които имам квалификациите и опита са около 6, 6.8 паунда на час.

        Минимума е 150 паунда за общежиетие (и е умерено мизерно), нормалното е около 250 паунда. Мога да ти пусна линк към обявите, които съм преглеждала. Зависи с колко хора живееш, все пак.
        Аз лично преживявам с 10/20 паунда за храна на седмица. Все пак, говорим за сам човек, който не е със семейство и издържа само себе си. Не знам къде и как трябва да се храниш. за да даваш по 80. Дори когато реша да се поглезя, купувайки всякакви щуротии, пак сметката ми рярдко надхвърля 60 паунда. От друга страна, аз не давам пари за транспорт, имам си карта от унито, пък и живея на две крачки от него, така че това сигурно играе до някаква степен.

        Повечето англичани, колеги, работят по 10-тина часа на седмица и изкарват 200/300 паунда (барове, сервитьори, офиси и пр.).

        Възможно е това да не е навсякъде, но това са данни, които са ми давали моите колеги и съквартиранти. Съмнявам се да са ме лъгали.

    • feliz (@FelizFD) каза:

      Добре казано!!!

  5. Честно казано, не виждам нищо странно в едно такова отношение. Всяка нация има особености и ако ние например, сме готови винаги да изтъкнем колко сме калпави и как чужденците са по – така от нас, то други народи мислят по точно противоположен начин. И работи май тая система. Поне така ми се струва, като сравнявам положението на двете държави.

  6. Eneya каза:

    O, аз не казвам, че системата не работи.
    Просто посочвам отношение, което според мен е некоректно и ми стана интересно колко от читателите ще се замислят те как възприемат чужденците и как те се държат с другите хора и как ги оценяват.

  7. Denia каза:

    Ами на мен ми се случи, че домоуправителката дойде у нас и ми казва: „Трябва ни чистачка за входа и се присетих, че на първия етаж живее една чужденка – искате ли вие да чистите?“ Та така…

    • asktisho каза:

      О, предразсъдъците винаги ще бъдат налице, но не са ли точно те, които мотивират? Бас хващам, че много емигранти са станали успешни предприемачи в Англия, именно защото на тях в началото са гледали като на чистачи, именно защото са работили като чистачи, а са знаели, искали са и са можели много повече. И са се мобилизирали да го постигнат.

      По-силен мотивационен фактор от това да настигаш със собствени усилия нивото, което по право ти принадлежи, аз не мога да измисля. По-силен мотиватор от личната борба срещу личната несправедливост в собственият ти живот и най-гениалният лайф коуч няма да съчини.

      Което ми напомня за една интересна история от казармата. Попаднах там по собствена воля, една година след университета – все още беше задължително и исках да си махна този ангажимент от главата, вместо да се крия като престъпник от военните.

      Още на втория ден в 6 сутринта ми връчиха една метла и ми посочиха един декар място, което трябваше да почистя от милиардите нападали есенни листа. Първо ми стана малко обидно. Малко ли? Ох, колко много обидно ми стана!

      Казах си: „ето, Тишо, защо учи международна търговия! Ето защо не спа над учебниците по финанси, ето защо знаеш 4 езика, ето защо си скъсваше задника от четене за кандидат-студентските изпити, ето ти ги всичките отлични оценки от „престижната“ ти езикова гимназия – като награда за всичко това получаваш метла плюс един милиард листа, които трябва да изметеш!“

      Изметох листата. На следващия ден пак ги изметох и на по-следващия – пак.

      Постепенно дори започна да ми харесва – заобичах движението, харесваше ми чистотата на студения въздух в ранното утро, когато бях напълно сам, с мислите си, с тишината, обичах да гледам как градът бавно се пробужда отвъд оградата – там, където живееха уж свободните хора.

      В действителност, единственият свободен бях аз – защото разполагах с цялото време на света и с всичките си мечти. Едва ли някой може да си купи такова усещане, дори да е преподавател в Оксфорд или банкер в ситито.

      Оттогава уважавам труда на хората, които работят с ръцете си. Уважавам го не по-малко от собствения си труд.

      Така че няма нищо лошо в отношението на англичаните към емигрантите като към чистачи.

      Глупаците ще го използват като средство за препитание, а умните – като трамплин в живота си, ако решат да обвързват бъдещето си с тази страна.

      При всички случаи и двете страни печелят.

      Срамна работа няма.

      Има само зле платена и добре платена работа :))

      • Eneya каза:

        Има работа, която харесваш и правиш с удоволствие и такава, която не правиш с удоволствие. Платеността е друга бира.

        Тишо, съгласна съм с теб (един нереализирал се Паулу Куелю, отнякъде си се напълнил с разни истории в негов стил. Няма лошо, ама се сещаш, че това докато не го изживееш звучи точно като поучение. :) ), но това не означава, че отношението е коректно.

        Дения… :)

      • емигрант каза:

        трамплин? ти луд ли си???
        не знам как може да ги вярваш тия митове за как чистача става СЕО

  8. djsupermax каза:

    Деня печели!:))) Отказвам се от спора..:)

  9. excessmind каза:

    Апостол не се е объркал чак толкова, Англия има близо 8% безработни, така че сладките сметки за минимална заплата и прилични наеми, не важат сигурно за 2 милиона жители там(и се очакват към 3млн. за 2010). А предвид, че там повечето хора са с ипотечни кредити и всякакви други заеми, може и да не е чак толкова розово. Другата седмица ще дойда да видя на място :) но от сега впечатленията ми са, че абсолютно всичко е значително по-скъпо от миналата година.

    Между другото дали не е възможно англичаните да са проучили какъв е процента чужденци търсещи нискоквалифицирана работа, спрямо останалите и съвсем логично да са сложили такава картинка?

    Сетих се и друго, което ми е интересно, има много чуждестранни студенти там, ако те поживеят 4-5 години там и си намерят добра работа пак там, дали пак ще са Migrant Workers, или вече ще отварят друга страница?

  10. Eneya каза:

    Това ще го проверя за всеки случай и ще пиша.

  11. asktisho каза:

    Енея, напълнил съм се с тези истории от собствения си живот. ОчевАдно е. В случая поне. Относно аналогиите с „нереализирал се Паулу Коельо“, моля по-полека! Споделих нещо лично и жалко, че го възприемаш така. Като поучение. Виж, ти си в ситуацията да негодуваш срещу отношението на англичаните към чужденците като към ниско платени общи работници, не аз. Аз преди да стана писател, вече съм бил чистач. И не за 7 паунда на час, а за 40 лв на месец. В армията. Останалото съм го разказал в предългия коментар, който май нямаше нужда да пиша. Щото още малко и ще излезе, че съм го чел в някаква книга. Жалко.

    • Eneya каза:

      Ти пък прие закачката ми като обида, съжалявам за което.
      Разбирам те какво имаш предвид, но мисля, че Дения най-правилно е посочила къде точно е проблемът в цялата ситуация.
      Всеки сам си води битките и всеки сам открива топлата вода, че и студентата, както и всеки научава азбучните мъдрости, които споменатият автор публикува в книгите си и стана нарицателен за което.
      Извинения, ако съм те обидила, отново, не беше замислено като обида.

    • емигрант каза:

      опитай се да бъдеш чистач не в армията, където си там за някакъв срок и вършиш някаква си работа, каквато ти дадат.
      опитай се да си чистач и да станеш шефче със „собствени сили“ и „мотивация“ и после идвай да разказваш сладникави лични историйки.

  12. Evgeni каза:

    Англичаните като цяло са сухи и високомерни.Факт е че те не обичат изобщо емигрантите защото те ги приемат като някакви нахалници окопирали собствената им държава.Като цяло емигрантите в Англия са всякакви: индийци,турци,пакистанци,българи от ромски произход и т.н.
    Те не обичат емигранти а ги приемат в собствената им държава за да им вършат мръсната работа.Може да ни боли от това но е факт.

    • емигрант каза:

      ти всички ли англичани познаваш? странно тези, които аз познавам нито са сухи, нито високомерни, камо ли пък расисти, които се принуждават да приемат имигранти, само защото вършат полезна работа по почистването. българските стереотипи за разни други нации, поддържани особено от хора, които не са излизали от българия никога са меко казано дебилни.

  13. Lady каза:

    Ами не са виновни хората, че такива огромни количества нискоквалифицирани и неосигурени финансово чужденци си търсят късмета там. Реално огромна част от чужденците в Англия пристигат там от страни с по-нисък стандарт на живот и съответно – по-ниско платената и неизискваща специални умения работа е достатъчно добре платена и подходяща като изисквания за тях. Малкото, които са дошли квалифицирани и осигурени, не им се налага да си търсят тепърва работа, те са дошли с готови договори.

    То е както в България – всеки чужденец моментално бива приет като „дойна крава“ от туристическите агенции и пр. но това не е защото този чужденец е най-богатия в собствената си страна, просто страните, от които най-често се случва да имаме посетители, са с доста по-високи стандарти от нашите и съответно тук им е евтино -> правят повече покупки, по-големи сметки, етс…

    Написаното е въз основа на опита, който англичаните имат с чужденците, както нашите хотели слагат по-високи цени за чужденци на базата на подобен опит, а не защото искат да обидят някого или конкретно теб, да речем.

  14. nordreamer каза:

    Добре де не е ли логично да се публикува обява за тази сфера в която липсват достатъчно хора, то от шеф диригенти и кралици верно няма кой да чисти вече, аман…

  15. Eneya каза:

    Да, но това не е обява.
    Това е снимка, която според създателите на страницата предава духа на Migrant Workers.

  16. Sun каза:

    Да, и аз не мисля, че англичаните са високомерни и сухи. Даже напротив. Много повече ми допадат от българите. Нищо лично. Говорим за коректност и отговорност.

    Аsktisho, харесват ми думите ти. Балансирани, личи че са преживени нещата, за които говориш и аз лично бих се радвал ако пишеш още. Може да се научи много от теб, ако разбира се си склонен да говориш за каквото и да е. Моля те, не приемай това сега като закачка, не е такова. Напълно искрен съм.

    Денея, би ли посочила някой сайт с обяви за наеми, че съвсем скоро ще се наложи да търся нещо подходящо?

    Поздрави на всички!

Вашият коментар

