Кутията за всичко

и думите

Публикувано в бръмчащи мисли, за хората и..., реално/невероятно by Eneya на септември 22nd, 2007

Още от вчерашната тема стана въпрос за думите. Интересно ми е какво се публикува като предложения. Има някои много сладки идеи - като  “ПЕРКО”-то на Лий Анн. ;)

И се замислих. Не само за думите като думи, но и за начина на изразяване. За правото на глас.
Карбовски популяризира директното, грубиянски-просташки изразяване на глас на твърде често премълчавани факти, което много не ме въодушевява, защото имам силна непоносимост към просташкия маниер на изразяване. Но пък Карбовски е Карбовски и просто нищо не мога да кажа.

Да, ама вече не сме 90-те. И смятам, че малко по малко трябва да настъпи промяна. Защото е адски страшно, че точно интелигентните хора са проводник на простащината. Защо толкова твърдо се наложи представата за интелигентното мнение, представено с думи, които аз лично намирам за вулгарни, не знам и не мога да си обясня. Сякаш ако се използва интелигентна реч, няма да им се обърне внимание на думите.

С думите може да се направи всичко. В зависимост от контекста. Например може учителите да бъдат изкарани неблагодарни, мръсни гадняри (извинете френския ми), които нагло искат да ви прецакат децата, да си клатят краката и да ви правят мръсно. Изкарвани са алчни, смешни, дребни хорица.
Колко грозно, долно и неприятно.
Защо го пиша? Защото по принцип нямам нищо против медиите. За бога, тръгнала съм журналист да ставам все пак. НО.
Това вчера беше огромен камък в градината на всички телевизии. Може би не е удачно да пиша точно това, точно сега, докато се надявам за работа в Нова. Само че въпреки всичко, това е просто работа и не съм се научила все още да си затварям очите за този тип “новинарство”. Съжалявам, ако съм обидила някой, но е така. Едва ли има човек, който сериозно да смята, че учителите са някакви алчни копелета, дето се търкалят в пари и само се чудят как да изклинчат. Искам да питам тези хора, чиито интервюта показаха вчера… какви са им заплатите? Колко получават на месец? Сигурно е повече от 280лв. на месец. Какво сигурно, много е вероятно.

Възмутена съм от м-р Вълчев. “Трябва да се говори”- обяви той по национална телевизия. “Не трябва да се правят стачки.” Г-н Вълчев. Нека си представим една картина. Вие дали бихте оцелели с тези пари за месец. И имате дете или две. Да оцелеете един месец, да си платите сметките, да купите дрехи, храна, прах за пране, сапун, изобщо всички останали нужни домакински, а и не само вещи. Да ви останат пари за поне едно кино или театър. Да се купи книга или поне вестник, да се плати интернета….

Мисия невъзможна, нали? А това се очаква учителите да го правят месец, след месец, след месец. И като им омръзне какво? Натискате необходимите копчета и всички медии започват дружно да мяукат “как учителите товааа и учителите оноваааа” и как са им неадекватн исканията.
Значи може разни шофьорчета (нищо лично), дето може да имат, а може и да нямат средно или висше, та те могат да настояват за увеличение на цените, да блокират София, да правят стачки, обаче учителите, те не могат. Нямат право. Защото какво могат да направят? Нищо? А и на кого му пука за образованието, а? Ама как, нали, това са учители. е трябва да могат да фотосинтезират. Да преподават в скапани учебни стаи, да преподават по кофти учебници (от различните издателства, с различна информация), да възпитават децата, защото И това е в техните задължения. И накрая ги обвиняваме, защото очакват поне някакво адекватно заплащане. И понеже няма какво да се каже за исканията им за пари, се започва кампания по очерняне. Преди няколко дни Господари на ефира бяха спрели професор от някакъв ВУЗ и го разпитваха дали е вярно, че кара свои студентки да спят с него. Пак интересното е… защо се сетиха точно тогава, когато СУ стачкува (или поне се готви?)

Медиите са гласът на народа. Поне на това ни учат в уни-то. Но май са пропуснали да ни кажат, че са гласът на народа тогава, когато на онези, другите им изнася.

Това отношение е не само към учителите, а и към лекарите. Колко удобно гръмна скандалът със съветващия как да се преструват престъпниците лекар. По същото време, когато лекарите стачкуваха и настояваха за по-нормални заплати. Грозно е да се гледа как историята се повтаря. И е тъжно, че има хора, които се връзват всеки път. Не казвам, че не е истина. Просто пак времето беше изключително удобно.

Сякаш единственият проблем тук е фактът, че лекарите и учителите искат нормално, отговарящо на сериозността на професиите им заплащане. Но защо да им угаждаме? Имаме таксиджии, дето искат сума ти пари. Те са по-важни. Та нали господата народни представители не се притесняват от парите, когато друг им плаща такситата.

А ние сме се хванали да се занимаваме с гугъл и с неговите  яицазимитпо лъгуг -низми.
Просто е смешно.
Има ли смисъл да пиша обаче? Май не. Защото тези неща всеки ги знае и въпреки всичко, продължават да се случват.

conscience ->

24 Responses to 'и думите'

Subscribe to comments with RSS or TrackBack to 'и думите'.

  1. Ivailo said, on септември 22nd, 2007 at 7:56 pm

    Тъжен факт.
    Според мен може да се постигне някакво решение като се вдигнат учителите с учениците и блокират София, или поне едно възлово кръстовище. Няма как да стане, защото ще ги обвинят, че поставят децата в опасност и пак ще ги изкарат черни. Да не говорим, че все ще се намери някой Шишо Бакшишо, който да е изперкал от 15-часовата смяна и да размаха дървената бухалка, щото му пречат тия.

    Лекарите не ги жали. Поне GP-тата крадат толкова много, че се чудя как не ги чопли нещо всяка нощ.

  2. voxy said, on септември 22nd, 2007 at 10:12 pm

    “Още от вчерашната тема стана НА въпрос за думите….”

    един лош начин на изразяване е използването на “НА” в стана въпрос

  3. excessmind said, on септември 23rd, 2007 at 7:19 am

    Абе от една страна и аз много ги подкрепям учителите, но като си помисля как за да кандидатстваш трябва да ходиш на частни уроци при същите тия учители и те ти съдират кожата за тях, започвам да не ги харесвам толкова. Много от учителите всъщност са точно дребни жалки и отвратителни хорица, които само си клатят краката и дъвчат едно и също 20 години. Това е особено вярно за университетите. Други пък с младежки ентусиазъм ще се опитват да направят предмета си по-интересен за учениците. Има ги и двата вида. Медиите могат да изкарат учителите или който и да е, добър или лош, зависи откъде го погледнат. Лошото е, че както обикновено фокусът се измества. Проблемът не е, че заплатите на учителите са ниски, а че самото образование е лошо, заплатите са просто един фактор, който допринася то да е лошо. Сега например, ще им вдигнат заплатите, но с това няма да се оправи нищо. Ефектът ще бъде, като от играчката, която се купува на дете, което реве като магаре в магазина. Купуват му я само и само да млъкне, в крайна сметка то дори не я иска чак толкова и скоро се оказва най-долу на коша пълен с играчки. Министъра един път не го чух да пита, с какво ще се подобри образованието, ако се вдигнат заплатите, единственото което размахва са някакви цифри, колко щяло да струва на бюджета.
    Изобщо това е масова практика, всеки иска повече пари, без да предлага повече услуга. Докторите, учителите, шофьорите, таксиджиите, който се сетите. Едно и също, искаме увеличение предлагаме същата услуга. Синдикати и браншови огранизации защитават техните интереси, а кой защитава моите?

  4. SomeoneElse said, on септември 23rd, 2007 at 9:46 am

    При положение, че си висшист и в същото време ти плащат 300 лв на месец, и ставаш свидетел как всеки малоумен шофьор взима повече от тебе, някакси е трудно да пращиш от работен ентусиазъм. Дето имаше един лаф, “Те ми плащат, колко да не умрем, а яз им работим, колко да не заспим”.

  5. protoname said, on септември 23rd, 2007 at 12:15 pm

    Тру,тру…

    А за идеята на Ивайло имам едно предложение:
    1.Напиши я на хартия.
    2.Увий я около най-дългото и дебело парче салам.
    3.Заври си я знаеш къде.
    Ако още някой дебел,ядосан,нископлатен индивид блокира столицата,лично ще изляза със стика за голф да раздам правосъдие (нещо което ченгетата трябваше да направят преди много време).И не ми обяснявай как ше се блокира само 1 възлово кръстовище,щото шибаната инфраструктура е такава,че имаме 4 артерии водещи на 1 място.
    Eneya - сега разбра ли защо се налага използването на вулгарни думички?Кажи как да обясниш на някой по нормален начин,че идеята му е толкова малоумна,колкото плана за десанта на Нормандия през втората световна.

    Една държава е такава каквато си я направи народа и ако нашата е скапана то е заради е такива типажи като “Ивчо”: Не получаваме достатъчно - дай да блокираме столицата,неаме къде да тренираме - дай да блокираме столицата,условията ни за работа са скапани - дай да блокираме столицата,мирише ни на изгнили домати - дай да заринеме столицата с боклук и т.н.
    Не са само учителите ниско платени,не само работата на мед.сестрите е скапана, ,не само колоездачите нямат къде да тренират и на развалено не смърди само около сметището…факт.
    Как беше казал шопу?
    Мое на мене да ми е зле,ма важното е на вуте да му е по-зле.

    Дръжавниците също имат голяма вина.Изпуснаха времето га требеше да изкарат танковете,а сега вече е прекалено късно…едно дете требе и да се бие,не може само да се гали.ФАКТ.

  6. Skitalec said, on септември 23rd, 2007 at 4:47 pm

    Не че нещо ама как точно народа прави една държава? Протеста е начин народа да покаже недоволството си.Ако някои е толкова ограничен и мисли че не стува да походи малко пеша или да закъснее малко за да може да се подобри соц. статус на поне една група хора които очeвадно го заслужават то според мен е хубаво този човек да излезне със стик за голф за да раздаде правосъдие и да бъде пребит с камъни :)
    Прав си не само учителите за зле, но това че ВСИЧКИ са зле не би трябвало въобще да ви е успокоение.То се е видяло че стоеки мирно и тихо нищо не се променя…да му се не види държавата трябва да е подчинена на гражданите! Идеята на държавата е да се улесняват самите граждани..не те са създадени за нея, а тя е създадена за тях…Кога ще го разберете това? Когато някои не е доволен от нещо това трябва да се показва!Единственият начин засега явно е блокирането на центъра, тъи като повечето хора мислят като по горния юнак със стика-не ми пука за другите, само да не ми пречат на мене.. p.s.Сорка за дългия пост ама просто супер много се изнервих като го видях това! Приятен ден :)

  7. protoname said, on септември 23rd, 2007 at 7:15 pm

    Точно на такива кат тебе не им пука за другите,разни факани природозащитници.Не че имам нещо против момчетата…и аз бях пред НДК и аз се разписах за Странджа,ама тва дето 300 човека лягат и блокират шибаното Цариградско…ни моеш да отидеш на работа,ни да се върнеш.И не,тея протести не ми пречат само на мен…300 човека пречат на 1 милион,от тва губи и икономиката…ама мисъл,мисъл….ебал съм ги 3-та часа в задръстването и 30-те лева дето ше избича днеска,ама утре да не се чудиш защо ти закъснява строежа на блока или защо кварталният магазин не е зареден кк?
    Държавата не трябва да ни е подчинена,държавата сме ние и докато има тъпи путки които си мислят,че държавата им е длъжна ще сме зле.А докато държавата (нейното ръководство) продължава да им угажда,ще стават и такива изцепки като стачката пред пирогов и това с учителите.
    Защото хората са в правото си да протестират.Как може на проЗ шофер да се плаща повече отколкото на учител?!Ама на.Вместо да им дигате заплатите,изкарайте армията и пуснете момчетата 2 седмици да карат автобуси…ей така за обучение.Да видиме след 2 седмици глад,чий заплати ще искат да бъдат вдигнати или просто ще се молят да се върнат на работа.Всичко това със заплатите започна именно от шоферчетата,ако не им бяха позволили такава волност сега никой нямаше да смее да гъкне.
    Решението на всички проблеми са танковете…ама тука се намесват едни тъпи медии появили се на мястото на ефир две…и те бяха изпуснати,и на тях им беше дадена прекалена свобода.Примери много.

  8. ppp said, on септември 24th, 2007 at 7:18 am

    Заплатите при тези цени все едно трябва да се вдигат и то на всички, колкото някои да ги боли - иначе ще се продължи с генерирането на неприлично богати и обедняване на маса хора и табели - “Предлагаме работа”.

    А въпросът за качеството на образованието си е проблем на държавата - от песента на Ъпсурт - “промоция в УНСС - три изпита за двеста марки и едно прасе ” нищо не се е случило.

    И в училище и в университетите.

  9. Pippilota Mentolka said, on септември 24th, 2007 at 8:16 am

    Тези дни покрай стачката на учителите много се чудя дали министъра на образованието е получавал от журналист въпроса:
    “Може ли нищите (материално и духом) да възпитават достойни хора???”
    И как си мисли той, че един смачкан психически и физически човек може да бъде пример за малолетните и непълнолетните, които застават пред него.
    Аз например не съм безпристрастна в случая. Завършила съм педагогика, била съм в класна стая с ученици, на които трябва да отвориш очита за Света. Знам колко е трудно да застанеш пред тях, а камо ли да си вършиш добре работата когато и ти самия се чудиш как да купиш учебници на собствените си деца.
    Да вземе да обясни министъра как да приемат даскалите диференцираното заплащане? Нека Нека посочи друга професия с такъв вид заплатообразуване. Или по-добре - защо не започне така да образува заплатите и на чиновниците в министерството? Да каже първо кой чиновник е свършил по-добра работа от колегата на съседното бюро. А за да е най-справедливо заплатите на всички да започнат така да се образуват.
    Ще стане, ама като цъфнат налъмите.

  10. asktisho said, on септември 24th, 2007 at 9:33 am

    Въпросът, както винаги, има две страни.
    Едната - филология записват само слабаците, които не са ги приели никъде другаде. От слаб ученик лесно се става слаб студент, а после още по-лесно - слаб учител. На тези хора 280 лв са им много. В крайна сметка, те създават бъдещето на нацията, колкото и изтъркано да звучи. Един чвек, като усети, че не е на мястото си, просто трябва да си смени работата. да се преквалифицира. Така ще е по-добре за всички.
    Другата страна - има отдадени на професията си педагози, за които тя е призвание, подобно на лекарската професия. Те работятя заради удвоволствието от труда си и отдавна биха се махнали, ако беше заради 140-те евра на месец. тези хора, в повечето случаи успяват да си навксат някой лев отгоре. Те се ценят от директорите, имат реноме сред учениците и уважение сред колегите. Те дават чстни уроци. Издават помагала. Преподават на хонорара в частните гимназии. Те могат, трудът им е ценен и се търси именно защото могат. Именно н атези хора трябва да им се увеличи заплатата, но и да им се създаде повече работа. Израснал съм в учителско смейство до девето коляно. Повярвайте ми, не е лесно всяко лято да си търсиш нова, сезонна работа, само защото учениците почиват три месеца, а ти гладуваш. Повечето даскали биха се съглсили да работят и през лятото, ако имаха тази възможност. Затова ми харесва предложението те да се занимават с изоставащите ученици (за да не повтарят) или пък да водят курсове за напредналите (за да завършват по-бързо). Има начини. Сигурен съм, че и пари има. Въпрос на преразпределение. Трябва само политическа воля. А това у нас винаги се оказва проблем. Доста политици у нас ще останат в историята. По лошия начин: като некадърници, довели държавата си до унизително оскотяване. След 100 години никой няма да се интересува от техните далавери и от интересите им в приватизацията. Но внуците им ще учат в часа по История как дядо им се е провалил в работата си. Колко жалко.

  11. asktisho said, on септември 24th, 2007 at 9:34 am

    Извинявам се за печатните грешки, бързах много… :)

  12. Michel said, on септември 24th, 2007 at 9:54 am

    Eneya,

    Добре си го казала, няма какво да добавя! :-)

    Езикът ни стана груб, ненужно при това (пример пресен има по-горе в коментарите, виж ‘protoname’ какви ги блещи… ;) а учителите заслужават повече. Да, те не преподават както техните колеги от Западна Европа, може би. Но те нямат и техните условия. И не мисля, че шофьор на камион или автобус или на такси заслужава три пъти повече пари от един учител… Не е редно това…

    На мен няма да ми пречи ако учителите блокират София аз 1 час или един ден дори.

    Ще ми пречи да видя един такъв като ‘proto’ да ми излезе с бухалката/стика за голф/whatever и да я размахва сред хората…

    Браво за мнението, Енея! :-)

  13. Георги Грънчаров said, on септември 24th, 2007 at 2:12 pm

    Както се каза по-горе, само блокирането на някое възлово кръстовище ще развърже кесията на управниците. А не някакви янки-такиеви истории и смешни уж-стачни действия. Какво значи да мълчат в класните стаи? Да изписват по дъската разчет на заплатите си и да обясняват за какво стигат или не парите? Глупости и медийни дръвца… Излезте и блокирайте Цариградско бе, учители! Поръсете с кабърчета улиците около Министерски съвет… Нека ги заболи малко! Дайте го “по шофьорски”. Не става иначе…в нашата шофьорска държава…

  14. Ivailo said, on септември 25th, 2007 at 6:25 am

    protoname, доколкото разбирам от твоите писания очевидно си строителен работник. Не се учудвам честно казано.
    Излез с каквото искаш като излязат обаче не се учудвай ако те започнат да те замерят с камъни. Това заслужаваш.

  15. protoname said, on септември 25th, 2007 at 4:24 pm

    Това беше много жалък опит да ме засегнеш.Шанса да съм строителен работник или доставчик (шофер) от поста ми е 50/50….и явно щото говоря против шоферите си счел,че съм строител…е може да се каже,че и това съм работил…кой не е?НЕ мисля обаче,че от 3 реда можеш да си правиш изводи…ти ако мислиш така:
    Къде живея?С какво се занимавам?Какво уча?Каква музика слушам?…давай…чакам.
    Жалък опит да ме засегнеш,пък дори да бях строителче:
    “Срамна работа няма” … като изключилм пичовете на Македония.По твойте писания аз разбирам,че ти си от тях.Хах засегнах ли те?

    Би ли обяснил защо заслужавам да ме целят с камъни?Защото смятам,че една стачка повече вреди на общото благо отколкото помага?
    Стачкувайте си,правете си каквото искате,но не на възлово място в София.Ей го Южния Парк ходете там.Всеки блокирал центъра на София е шибан егоист и това е факт.Егоист на който не му пука от полиция.Всеки който няма респект и не уважава полицията заслужава да бъде пребит от барети.
    И знаеш ли?Това го казвам като бъдещ педагог.Да така ме нарекоха днес…забавно нали?
    Со дюд ходи блокирай центъра за да ми вдигнат бъдещата заплатата плх.

    Днес един боклук от нова телевизия попита:
    “Като им вдигнем заплатата ще се подобри ли образованието?”

    ***

    Като вдигнаха заплатите на шоферите подобриха ли транспорта?

    Не са това решенията и не е това проблемът.

    P.S.Като бъдещ педагог искам да кажа,че предпочитам да работя за 300 лева на месец пред това учениците ми да се избиват на стругове от 57 година с липсващи 2 от 3 ремъка.Предпочитам да ги обучавам на модерни машини пред това да ги мъча на P3 700mhz.Предпочитам да им преподавам в топли стаи.Предпочитам да го правя на модерна дъска.Предпочитам като ходя на работа с кола да има къде да я паркирам.Предпочитам да съм учител по физическо в училище в което има салон.Предпочитам….кво ли ти обяснявам….нали съм строител.

  16. protoname said, on септември 25th, 2007 at 8:54 pm

    Извинявам се за повтарящият се пост…нещо не намерих бутон едит…

    Господин Георги Грънчаров.
    Мислех да ви подхвана на много груб ези поради изказването си за габърчетата.Уви отказах се след 10 минутен преглед на блога ви.
    http://joruel.blogspot.com/2007/09/sofia-hell-city.html

    След прочетеното…не мисля,че има нужда от храна.Всичко става ясно дори само от последното изречение:
    “Плюя й на столицата, да живее Ботевград!”

    Останалата част от отговорът ми тъй като не е по темата ще получите във вашия блог.
    Благодаря за вниманието и хвала такива БЪЛГАРИ!

  17. excessmind said, on септември 26th, 2007 at 6:53 am

    protoname, би ли ми обяснил, с какво модерната машина помага повече при обучение от P3 700Mhz?

  18. Георги Грънчаров said, on септември 26th, 2007 at 9:45 am

    @протонейм:
    Хах, като си помисля, че първите компютри в моята гимназия бяха много по-зле от Пентиум Тройка, а ги гледахме като дар от боговете… Ей, пич, вземи си гледай педагогиката… Къде си трънал да даваш акъл по блоговете? Остави хората да си пишат - това са лични страници, в които се изразява лично мнение. Ти можеш да не си съгласен с него, но не можеш да ги обвиняваш за личното им мнение. К’фо те бърка бе - имаш си колицата, не ти пречат задръстванията, искаш паркинг на жълтите павета… Ми ти си пич!

    Лично мое мнение си е дали ме кефи повече един град в провинцията или една столица. Капиш? По мои наблюдения и софиянци не са особено очаровани от града си, щом колите им правят километрични опашки по маистралата между тунелите всеки петък вечер - отиват по …хъм, родните места?!

    Айде, видях, че и ти си имаш блогче. Пиши си в твоята паничка и не се обяснявай. Нали каза, че си се отказал, като си видял блога ми. Май не си, щото и там си се разписал…

  19. protoname said, on септември 26th, 2007 at 12:42 pm

    Господин Грънчаров.
    Това,че ние някога гледахме онези 8 битови чудовища като дар от боговете не значи,че и нашите деца трябва да го правят.
    Личното мнение на човека писал блога съм го уважил…както виждаш критика към госпожицата нямам.
    До тук с обсъждането на писанията Ви,другото не е по-темата,а няма смисал да Ви обяснявам какви глупости сте написали.

    excessmind с удоволствие.
    Модерната машина ще помогне с това,че ще подкара някой доста полезни и търсени програми и така няма да се наложи децата да циклят 5 години на единия офис пакет.

    В училищата няма бази.Държавниците твърдят,че нямат пари за подновяване.И в същото време учителите искат по-големи заплати.
    Сега нека аз питам нещо.
    Какво го ебе едно дете,че класната му взима 900 лева,когато то няма салон за физическо,няма парно в класната стая…примерно.
    Или нека вземем за пример едно училище като Хенри Форд…момчетата още разглобяват карборатори…излизат ли конкурентно способни по този начин?

  20. excessmind said, on септември 26th, 2007 at 1:55 pm

    Не зная, какви са тези модерни и търсени програми, но личният ми опит е, че на P3/800, че дори и по-слаб компютър е напълно достатъчен за обучение на учениците, че дори и студентите по много дисциплини. Говориш абсолютно наизуст, някакви заучени фрази без покритие. “Доста полезни и търсени програми” - ти не разбираш ли, че ако някой който търси тези програми, търси хора да работят с тях, трябва да плати за образоване на кадри с точно тези програми (не че разбирам за какви точно програми говориш). Останалото образование би трябвало да е базово, по-възможност безплатно т.е. с безплатен софтуер, за да създаде основа за работа с компютър, и ориентирано към подпомагане на учебния процес, т.е. разработен софтуер съобразен с учебния процес, като тук включвам всички предмети, а не само компютърните науки. Наистина, детето може да не се интересува, колко е заплатата на класната му, или колко MHz е процесора на учебния компютър, но баща му се интересува 500те лв. данъци които плаща дали отиват в джоба на някой депутатин, и дали той ги разделя с най-богатия човек на света.
    Хайде първо да гледаме, да не излизат неграмотни деца от училището, и после да ги учим да сглобяват космически кораби…

  21. protoname said, on септември 26th, 2007 at 5:10 pm

    Само да добавя,че у назе сичкия софтуер е безплатен.Няма училище което да си е купило дори “виндолса”.
    А с теб говорим за едно и също.Къде отиват тея пари?Не е за заплати,не е и за база.Къде?Само дето аз поддържам мнението,че тези пари (трябва да има такива пари…не е възможно да няма) трябва да отидат първо за база после за заплати.
    Същото и градският транспорт,напълниха им гушите,а все още на някой линии има по 2 рейса чавдар…
    А и “бтв” училищата сами си спонсорират залите по информатика…интересен факт…
    Един пример защо трябват по-модерни машини:
    Някога направих презентация…играх си месеци и я направих хубава…отивам да я пусна пред класа….КУР КАПАН,мощните училищни ПС-та не подкарват презентацията…или поне не читаво.Два месеца труд на вятъра…ktnxb.И btw машината на която я правих далеч не е последна дума на техниката….
    И оше нещо…не излизат само неграмотни…излизат и затлъстели…факт.
    Аз самият съм жертва…доказателство са грубите грешки които виждаш в постовете ми,е ако се старая мога и да ги избегна…друга тема :)

  22. blue said, on септември 27th, 2007 at 7:57 am

    Ама никак не съм съгласен за училищата и уиндоусите! Първо - Майкрософт подариха лицензи на училищата… или държавата ги купи… не помня, но знам от съвсем първа ръка за 4 училища, в които софтуера беше напълно легален. Всичкия! Даже и в библиотеката компютъра с интернет-а. И специално ме викаха да махам сложените от децата нелегални игри. Така че обощението “Няма училище което да си е купило дори “виндолса”.” не е абсолютно точно.

  23. Tyranastrasz said, on октомври 1st, 2007 at 8:23 am

    Случват се интересни нещица в нашата държавица, управлявана от интересни същества. Нещица, последствията, от които, не ми допадат особено..

    Защитавам тезата, че учителите заслужават сериозни заплащания за положения отговорен труд(за жалост все по-малка част от учителският колектив изпълнява съвестно тези си задължения). Просвета, знание - от тях зависи бъдещето на, така и така, не особено известната ни държавица. И като цяло на българската нация. Но..

    От няколко дни се заговори сериозно относно валидността на учебната 2007/2008 година. Загатвания и отделни вметвания по темата се наблюдаваха от сами започването на ефективната стачка, но не ми харесва фактът, че тези загатвания си прераснаха в нещо повече. Преди 2 дни самият господин Даниел Вълчев направи изявление, излъчено по новинарските емисии, че при продължаване на стачните действия до 30 дни учебната 2007/2008 година ще се счита за невалидна. Браво! Това е начинът!
    *makes a rude gesture!*

    Не знам дали това е правено до сега, но последствията според мен са немислими. До гражданска война ли ще се стига? И 2-те страни, включени в конфликта, са се запънали като магаре на мост. Това ли е начинът? Наскоро чух, минавайки си нехайно покрай учителската стая, разговор между две стачкуващи учителки. Чух едиснствено “Не ме интересува, като е така, ще провалим учебната година”. Това, човек, врекъл се в образователна дейност ли е? От мен, теб и всички онези, чиито съдби влияят малко или много, ли зависи разпределението на бюджета? Или по-скоро неналичието на такъв. Аз и ти ли не искаме образованието да е на ниво, с което и учителските заплати? Но.. заплатите на полицаите според представител на стачкуващите какви трябва да са? Учителите осигуряват просвета, полицаите - сигурност. За корупция не искам да отварям тема. Вместо на всеки човек, с месечен доход под 200 лева да отделят -10%.. -8%.. и прочие за осигуровки, които така и така отиват в лекарските джобове, с тези, предполагам не малко, пари може да се направи нещо по-градивно. Но за тези решения на мен не ми плащат, на теб също.

    Въпросът е какво общо имаме аз и ти? И с какво сме виновни, след като наказанието явно се оказва за нас?

  24. Tyranastrasz said, on октомври 1st, 2007 at 2:09 pm

    Предполагам, че ще следва критика относно печатните грешки, но държа да вметна, че използвах едно от малкото напоследък свободни 15-минутия и време за проверка не ми остана.(Въпреки стачките ходя на училище)

    На 22-ри ред преди “чиито” би трябвало да има “на”.

Leave a Reply